Eindelijk in Willemstad

Bezig met het laatste stukje van m'n reis met de zs #Devarique. Vorige maand vertrokken we richting het noorden met onze zeilboot de zs #Devarique.

Een scheepje uit 1956 en volledig origineel. Incl de motor. 


Maar nu was het vrijdag en bezig met het laatste stuk. 

M'n zoon moest afgelopen week werken dus voer ik alleen

Mensen nog toe... K had al een hele week regen..... Stromende regen. 

Deze vrijdag bevoer ik de drukste wateren met veel vrachtvaart. Dat betekende dat m'n scheepje met enige regelmaat meer aan het surfen en duiken was dan varen. 

Maar.. Hé... Hoort er bij en heeft ook wel wat. 

Zo even na het middaguur kwamen we op het Hollandsche Diep. Een stuk rustiger en ruimer dus besloot ik een eitje te bakken en lekkere brokjes voor m'n vriend X te serveren. 

Na de koffie klaarde het weer op. Het werd zonnig en weliswaar warm.. 

Heerlijk zaten we samen naast de helmstok en genoten enorm. Op naar Willemstad. Daar wilde ik heen om de avond en nacht in de jachthaven te liggen. 

Even rust.... Even relaxen en bijkomen om de dag daarna door te varen naar Steenbergen. 


Eind van de middag lagen we met de zs #Devarique tussen de glanzend witte jachten. 

Na het avondeten zit ik heerlijk samen met X in de kuip. 

Het was een prachtige avond,... Mensen zaten lekker op hun boten te genieten van een hapje, drankje en elkaar... Ik genoot van de rust en van m'n beste vriend X. 


....... HELP.... HELP... Tja, je hoort wel vaker geroep en gekheid in een jachthaven... Maar...... Enkele seconden later..... HELP ME PLEASE.... 


Het was de red button in mijn Ptss hoofd dat maakte dat k als een kanon ging rennen. 

En... Jawel... Er dreef een vrouw voorover in het water. 

De eigenaar van een jacht die het constateerde krijst om hulp. 

Geen moment heb ik getwijfeld en de vrouw uit het water gehaald, ademhalingsweg vrijgemaakt en....... Enfin... Alles wat k ooit heb geleerd.... 


Gelukkig kwam er snel hulp. Brandweer, politie, ambulance en traumaheli..... 


Mensen nog toe... Een onbeschrijfelijk gelukzalig gevoel bekroop me toen na een uur de vrouw ademde, bewoog en meegenomen werd door de ambulance. 

Ik realiseerde me hoe dun de lijn is... Maar deze vrouw had het geluk aan haar zijde en mag nog even blijven. 


Vroeg in de nacht zat ik weer in m'n boot.,samen met X.. Iedereen was weg, de vrouw leefde en X..... X kreeg een aai omdat ie me meer dan uur had moeten missen. Ze begreep het wel en zijn de volgende dag.... In alle vroegte weer vertrokken..